لطفا صبر کنید

علی علیه السلام:فرزندان بر والدین 3حق دارند:
 
مذهبی
وبلاگی کاملا مذهبی
 

راه تاثیر گذاری برنوزاداز دو طریق گوش و چشم می باشدودر دورانی که در شکم مادر می باشد فقط گوش، پس ما باید برنامه هایمان را برای تاثیر گذاری از این دو راه قرار بدهیم.

مطلب سوم:باید بدانیم انچه که تاثیر شگرفی در تربیت دینی کودکان دارد، صالح بودن خود پدر و مادر می باشد.ابتدا خود پدر ومادر باید صالح باشند دوستدا رومانوس با قران باشندتا بتواند صحیح تربیت کنندچون در واقع آنچه که کودکان را تربیت می کند حرفهای ما نیست بلکه کارهای ماست. به عنوان مثال پدریا مادری که تمایلی به شنیدن قرآن ندارند ، همانطور که از نوارهای موسیقی استفاده می کنند حاضر نیستند صوت قران را بشنوند.در جلسات قران ومجالس دینی ومسجدشرکت نمی کنندونوزاد در منزل صدای قران را از حنجره پدر یا مادر نمی شنودنباید انتطار داشت در این خانواده یک کودک قرانی دینی رشد کند.

مطلب چهارم:در میان کتبی که برای تربیت کودکان از ابتدای انعقاد نطفه وحتی قبل از آن نوشته شده است می توان مطالب مفیدی بدست آورد که یکی از کتابهای خوب در این زمینه کتاب ریحانه بهشتی است.

مطلب پنجم :معرفی چند عمل بسیار ساده اما فوق العاده تاثیرگذاربرای تربیت دینی و قرآنی کودکان در زمان بارداری .

1:مادر در دوران بارداری از هر موقعیتی برای قرائت قران استفاده کند و چه خوب است که در بعضی مواقع فرزند خود را مخاطب قرار دهدو برای او قرآن بخواند.

2:اگر توانایی قرائت قران ندارد می تواند صدای قران را از دستگاههای پخش صدا گوش کند.البته باید دقت داشت که این صدا در نهایت آرامش و با صدای ملایم پخش شود.

3:مادر گریه و توسل برای اهل بیت را فراموش نکند اگر که توانست در مجلس مربوط به اهل بیت شرکت کند چه بهتر و گرنه با استفاده از نوارهای روضه و سینه زنی و ذکر فضایل اهل بیت گریه وتوسل کند  .واگر توانست خود برای کودکش روضه بخواند و گریه کند این هم عالیست.

4:در مواردی که مادر توانایی و یا حوصله خواندن قران ویا شنیدن صدای قران را ندارد می تواند فقط برای کودک صدا پخش کند به عنوان مثال می تواند از یک ضبط کوچک استفاده کند یا دستگاه اسپیکر را نزد یک شکم خود بگذاردتا صدای قران برای او پخش شود بازهم تاکید می کنم که این صدا باید درنهایت آرامش و با حجم صدای کم پخش شود که هیچ گونه آزاری برای کودک نداشته باشد.(دقت شود)ویا حتی مادر می تواند در مواردی هم که خواب است از این شیوه استفاده کند.

مطلب اخر:دعای برا ی کودکان فراموش نشود پدر ومادر باید این را بدانند که از دعاهای مستجاب در نزد خداوند عزیز دعا برای فرزندان می باشد.دعا برای سلامت وصلاحیت آنها دعا برای اینکه در دنیا وآخرت نور چشم آنها باشند.

امیدوارم بزودی بتوانم مطالب مفیدی را مورد تربیت دینی کودکان متولد  شده تقدیمتان کنم.

خانواده فرزندان تربيت بارداري نطفه تربيت ديني تبرييت قبل از تولد

 منبع


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

خدایا من در قلب کوچکم چیزی دارم که تو در عرش کبریاییت نداری. من چون تویی دارم و تو چون خود نداری...
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مذهبی و آدرس smashcc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 92
بازدید دیروز : 195
بازدید هفته : 287
بازدید ماه : 485
بازدید کل : 48549
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1



سايبري ها ديدار با رهبري مي خواهند جنبش  وبلاگی حمایت از طلبه سیرجانی